Hoivatilat

Hyvän hoivan tiloja

Brändin elementit arjesta

Hoivatilat Oyj rakennuttaa, vuokraa ja omistaa palveluympäristöjä; päiväkoteja, hoivakoteja, koulukiinteistöjä, erityiskiinteistöjä sekä palvelukortteleita. Asiakkaita ovat useimmiten kunnat sekä hoiva- ja varhaiskasvatusalan yritykset. Hoivatilojen kiinteistöissä arkeaan viettääkin satoja tuhansia suomalaisia päivittäin.

Hoivatilojen ja Mintin kumppanuus alkoi alkuvuodesta 2017.  Bränditoimistona olemme toteuttaneet useita markkinointikonsepteja, projekteja ja kampanjoita.

Brändiuudistus

Raikkautta, selkeyttä ja mutkattomuutta, helposti lähestyttävää mutta ammattimaista – tätä toivetta lähdimme toteuttamaan yhtä jalkaa Hoivatilojen päivittäessä strategiaansa.

Ilme pohjaa selkeään tilanjakoon, vahvoihin väripintoihin ja typografiaan. Perustuksen päällä joustavuutta tuovat säästeliäästi käytetyt, logosta johdetut geometriset graafiset elementit, joista voi rakentaa isojakin pintoja. Väripalettia sävytettiin lempeän raikkaaksi. Brändiväri pirteä keltainen sai kaverikseen neutraaleja sävyjä.

Vaikka Hoivatilojen tuote on kiinteistö, halusimme pitää mielessä loppukäyttäjän, ihmisen. Brändikuvissa näytetäänkin miellyttävä, arkeen kuuluva hetki Hoivatilojen kiinteistössä, jossa oikeat ihmiset toimivat aidoissa tilanteissa vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.

Päivitetty strategia vietiin pääviesteihin ja edelleen brand bookiin. Tone of voicea fiilattiin ja sitten päästiinkin lukuisiin toteutuksiin. Uusi brändi lähti jalkautumaan syksyllä 2019 palveluesitteiden, viikkokalenterin ja käyntikorttien kautta muihinkin markkinointisovelluksiin.

Toiveiden kortteli

Mitä arkea parantavia elementtejä kuntapäättäjät, asukkaat ja palveluntarjoajat toivovat uuteen asuinympäristöön? Hoivatiloille luotiin uniikki palvelukorttelikonsepti ”Toiveiden kortteli”, jossa sidosryhmät voivat aidosti osallistua tulevaisuuden kaupunkisuunnitteluun. Suunnittelimme konseptin visuaalisen ilmeen ja materiaalit näyttävään lanseeraukseen Kuntamarkkinoille 2018.

Konseptin kivijalkana seisoo Mintin sparraama toimintamalli ja web-pohjainen, osallistava kyselytyökalu, joilla varmistetaan, että jokainen Toiveiden kortteli rakentuu kohderyhmiensä arjen unelmista. Kokonaisuuteen sisältyi messuosaston lisäksi useita lanseerausmateriaaleja, kuten myyntipresentaatio ja kohdennetut digimediakampanjat.

Tiivistä yhteistyötä

Mintin käsialaa ovat myös mm. Hoivatilojen vuosikertomukset (2016–), johdon ja myynnin tukimateriaalit sekä kaksi kertaa vuodessa julkaistava Ratkaisuja-sidosryhmälehti. Markkinoinnin sisäiseen analysointiin ja kehittämiseen toteutimme myös Google Analytics- ja Google Data Studio -raporttien luonnin ja käyttöönoton ohjeistuksen.

– Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Mintin kanssa. Tekeminen on jouhevaa ja ammattitaitoista. Pörssiyhtiönä viestintään liittyvät tarpeemme ovat välillä aikataulukriittisiä ja minttiläiset todella ymmärtävät sen, kiittää viestintäjohtaja Riikka Säkkinen.

Asiakas
Hoivatilat Oyj

Projekti
Bränditoimistokumppanuus

Palvelut

Brändisuunnittelu
Konseptointi
Markkinoinnin suunnittelu
Kampanjasuunnittelu
Mediasuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
Tekstisuunnittelu
Kuvamanipulaatio
Sosiaalinen media

Tiimi

Mint Company

Lisää töitämme