Paloturvallisuusviikko
Kun hätä on suurin, sinä pelastat.
Paloturvallisuusviikko on vuosittainen teemaviikko, jonka tavoitteena on parantaa jokaisen paloturvallisuutta. Mint on toteuttanut valtakunnallisen kampanjan menestyksekkäästi jo neljänä vuonna.
Tulipalotilastoissa Suomi on muita länsimaita heikommalla tasolla: joka päivä kahdeksassa kodissa palaa. Kampanjan pääviesti korostaa ihmisten omaa vastuuta paloturvallisuusasioissa. Esimerkiksi tulipalon syttyessä palavasta rakennuksesta on poistuttava 2–3 minuutissa. Siinä ajassa palokunta ei ehdi paikalle. Kun hätä on suurin, sinä pelastat.
Paloturvallisuusviikon kampanjakokonaisuuteen kuuluu useampi osa-alue. Viikko starttaa koko perheen Päivä Paloasemalla® -tapahtumalla ja päättyy pohjoismaiseen Palovaroitinpäivään. Palometrillä voi testata oman paloturvallisuusriskinsä ja osallistua arvontaan, Läheltä piti -tarinoissa esitellään tyypillisimpiä tulipalojen syttymiseen johtaneita tekijöitä ja rohkaistaan jakamaan oma tarina opiksi muille.
Kampanjan aikana paloturvallisuus näkyy ja kuuluu televisiossa, sanomalehdissä, leffateattereissa, somessa, radiossa sekä digitaalisissa medioissa. Kampanjan tueksi olemme toteuttaneet myös useita materiaaleja järjestäjän sidosryhmille sekä tiedotukseen.
Kampanjasivusto
Facebook
Instagram
Tv-spotit 2019:
Johanna 30 sek
Martti 30 sek
Katso myös
Paloturvallisuusviikko 2016 – Et menetä mitään
Päivä Paloasemalla
Asiakas
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö
Projekti
Paloturvallisuusviikko 2017–18
Palvelut
Konseptointi
Kampanjasuunnittelu
Mediasuunnittelu
Graafinen suunnittelu
Tekstisuunnittelu
Käsikirjoitus
Tiimi
TV-spotit: Klaffi Tuotannot
Konseptikuvat: Timo Heikkala





